وعده های غذایی روزانه

ناهار، عصرانه یا شام، در خانه یا رستوران، غذاهای فرانسوی یا غذاهای جهانی. بسته به خواست و نظر خودتان می توانید بیرون بروید، آشپزی کنید یا غذا را تحویل بگیرید. بهترین راه برای خوردن غذا، حتی در سرزمین آداب غذا خوردن، همان راه مورد پسند خودتان است.

به رستوران بروید و تمام غذاهای دنیا را بچشید!

فرانسوی ها دوست دارند برای جشن گرفتن یک رویداد یا صرف اوقات خوش، به مناسبت های مختلف به رستوران بروند. در فرانسه رستوران های زیادی وجود دارد و می توانید غذاهای فرانسوی یا غذاهای جهانی را بچشید.

Campus France
Campus France

قیمت های موجود در رستوران ها بسیار متغیر است و همیشه برای یک دانشجو مقرون به صرفه نیست. آنها ممکن است از ده یورو برای یک وعده غذایی کامل در رستوران محله تا چند صد یورو در رستورانهای عالی و جذاب غذاهای میشلن با سرآشپزهای معروف مانند هلن دارروز، پل بوکوز یا آلن دوکاس هزینه کنند.

سایت های بسیاری از جمله La Fourchette امکان رزرو و گاهی تخفیف روی فاکتورتان را مهیا می کنند.

یک توصیه: همیشه قیمت ها را قبل از داخل شدن به رستوران بخوانید.

 

آخرین توصیه : در فرانسه، خدمات همیشه در قیمت گنجانده شده و فقط وقتی از سرویس دهی بسیار راضی هستیم انعام می دهیم (حدود 5 تا 10٪ از کل مبلغ).

خرید کردن

یکی از سنت های فرانسویان مخصوصا زمانی که در تعطیلات هستند، بازار رفتن است. اگر دوست دارید آشپزی کنید، با جمعیت در هم آمیخته و در راهروهای بازاری که به خانه شما نزدیک است قدم بزنید. آن جا میوه ها و سبزیجات تازه، غذاهای پخته شده و مواد غذایی محلی پیدا خواهید کرد.

این بازارها همچنین مکانی ایده آل برای خرید محصولات مناطق دیگر، ادویه جات یا گیاهان معطر هستند.

جایگزین مناسب سوپر مارکت ها برای خوردن غذایی خوب، بدون مزاحمت و مشاوره فروشندگان.

 

Faire son marché en France
Campus France

 

رستوران های دانشگاهی

دانشجویان فرانسوی به دلایل اقتصادی مرتباً در رستوران های دانشگاه حضور می یابند. این رستورانها غالباً در محوطه دانشگاه ها و یا در نزدیکی دانشگاه های مرکز شهر واقع شده اند. شک نکرده و در یکی از 450 رستوران دانشگاهی فرانسه را باز کنید.

با 3.25 یورو، می توانید غذایی کامل شامل پیش غذا، غذای اصلی و دسر میل کنید.

برای دسترسی به این رستوران ها و پرداخت وعده غذایی خود، فقط کارت دانشجویی خود را ارائه دهید. این رستوران ها تحت مدیریت CROUS هستند و بعضی از آن ها حتی عصرها و آخر هفته ها هم سرویس می دهند.

 

Campus France
Campus France

کامیون های غذای سیار

برای تغییر لذت ها، اجازه دهید توسط یکی از  چندین کامیون غذای سیار که در گوشه خیابان ها یا در خروجی دانشگاه ها پارک شده اند وسوسه شوید. همبرگر، هات داگ، غذاهای محلی یا حتی غذاهای جهانی، برای تمام سلایق چیزی وجود دارد. آنها یک راه حل اصلی، خوشمزه و اغلب اقتصادی را برای غذا خوردن سرپایی ارائه می دهند.

صاحبان ارزشمند کامیون های پیتزا و سیب زمینی سرخ کرده، در شهر و در برنامه هایی مانند جشنواره ها بسیار موفق هستند.

خرید غذای بیرون بر یا سفارش غذا و تحویل در منزل

اگر آشپز خوبی نیستید و یا وقت کافی برای تهیه یک غذای خوب کوچک ندارید، می توانید در بسیاری از رستوران ها (به خصوص پیتزا فروشی) غذای آماده خریداری کنید. از سفارش دادن نهراسید.

خدمات تحویل غذا به خانه در فرانسه گسترده است. بسیاری از رستوران ها این راه حل را به مشتریان خود ارائه می دهند.

مراحل عملی اقدام برای تحصیل در فرانسه

بیشتر بدانیم