دانشجویان توان یاب

در فرانسه، سیستم های پذیرش و کمک های بی شماری به دانشجویان توان یاب اجازه می دهد تحصیلات خود را در بهترین شرایط دنبال کنند و با موفقیت در بازار کار ادغام شوند.

استقبال از دانشجویان توان یاب در دانشگاه

بخش پذیرش هر دانشگاه اطلاعات مربوط به ابزار و تجهیزات دانشجویان توان یاب  را ارائه می دهد. برای مثال، اغلب از یک پذیرش اداری ویژه، دسترسی آسان به محل، کمک های آموزشی (آموزش، پشتیبانی و غیره) یا کمکهای فنی بهره مند می شوند.

همچنین می توان از کمک یک معاون آموزشی بهره مند شد. این دستیاران آموزشی مسئولیت استقبال و ادغام دانش آموزان توان یاب را دارند که کمیته حقوق و استقلال توان یابان(CDAPH) ) لزوم کمک به آنها را تشخیص داده است. این کمک می تواند مربوط به نوشتن یا ترجمه دوره ها، همچنین مدیریت زندگی روزمره باشد.

در دانشگاه های فرانسه، نظارت بهداشتی دانشجویان توسط سرویس دانشگاهی پزشکی پیشگیرانه و ارتقاء سلامت ( SUMPPS)  تضمین می شود. این برنامه های پیشگیری رایگان، خدمات مختلفی را ارائه می دهد (برای مثال واکسیناسیون یا غربالگری) یا حتی ارائه مراقبت خاص برای دانش آموزان دارای معلولیت.

دوره های از راه دور برای دانش آموزان توان یاب

اگر مساله ای جسمی از حرکت شما جلوگیری می کند، می توانید از دوره های دوربرد بهره مند شوید. مرکز ملی آموزش از راه دور (CNED) دوره های جامع آموزش عالی و آمادگی برای امتحانات رقابتی برای مدارس عالی و خدمات عمومی، به ویژه برای دانش آموزان توان یاب ارائه می دهد.

اگر دانشگاه شما سرویس یادگیری از راه دور ارائه می دهد، می توانید از مزایای آن نیز استفاده کنید.

راه حل های سازگار برای دانش آموزان توان یاب

نمایندگان CROUS به دانشجویان توان یاب کمک می کنند تا به مکانهای مناسب دانشجویان دسترسی پیدا کنند. آن ها همچنین اطمینان حاصل می کنند که رستوران های دانشگاه برای همه قابل دسترسی است. هزینه حمل و نقل برای دانش آموزان توان یاب که در یک موسسه آموزش عالی دولتی ثبت نام کرده اند، ممکن است تحت پوشش قرار گیرد. برای درخواست آن باید با بخشداری تماس بگیرید.

 FÉDÉEH را کشف کنید

"فدراسیون دانشجویی برای تحصیل پویا و اشتغال توان یاب"، یک فدراسیون ملی است که باعث تقویت آموزش و ادغام حرفه ای توان یابان جوان می شود.

این فدراسیون به توسعه شبکه پشتیبانی از توان یابان جوان (دانشجویان یا فارغ التحصیلان) و شبکه ای از انجمن های دانشجویی اختصاص داده شده به توان یابی در دانشگاه ها و مدارس بزرگ کمک می کند.

FÉDÉEH همچنین اقداماتی را انجام می دهد که باعث موفقیت جوانان توان یاب می شود : تدریس ثانویه، عملیات اجتماعی کردن، کمپین ابراز نظر یا جلسات بین افراد توان یاب و کارفرمایان. همچنین بودجه ای از مشاغل و عموم مردم برای تأمین اعتبار بورس های تحصیلی برای دانشجویان توان یاب جمع آوری می کند.

مراحل عملی اقدام برای تحصیل در فرانسه

بیشتر بدانیم