MOOC (کلاس‌های آزاد آنلاین گروهی)، SPOC (کلاس‌های آزاد خصوصی و محدود)، FOAD (آموزش‌های آزاد از راه دور)، منابع دیجیتال... شما انتخاب‌های بسیاری برای آموزش آنلاین و از راه دور خواهید داشت.

انواع آموزش‌های از راه دور

MOOC : کلاس‌های آزاد به صورت زنده گروهی، رایگان هستند و برای مدت محدودی بر روی یک پلتفرم ارائه می‌شوند. دریافت گواهی حضور ممکن است نیازمند پرداخت هزینه باشد. در این دوره هیچ مدرکی اعطا نمی‌شود و تنها مکملی بر آموزش‌های شما در حوزه‌ای خاص خواهد بود.

SPOC : کلاس‌های آزاد خصوصی و محدود شبیه همان دورۀ MOOC هستند، اما محدود به حضور حدوداً 30 شرکت‌کننده که قبلاً انتخاب شده‌اند. این دوره شبیه یک کلاس مجازی است و برای شرکت در آن باید هزینه‌ای پرداخت کرد.

FOAD : آموزش‌های آزاد از راه دور توسط یک مؤسسه ارائه می‌شود و در دسترس عموم قرار دارد. برنامه‌ریزی آموزشی و سرعت پیشروی در آن منعطف و قابل تغییر است و صرفاً به آموزش حضوری محدود نمی‌شود. این دوره می‌تواند به دریافت مدرک منتهی شود. در صورتی که دارای مدرک باشد، شما یک کارت دانشجویی دریافت خواهید کرد و باید هزینۀ ثبت‌نام را بپردازید.

Image
Formation à Distance

« FUN »، نسخۀ فرانسوی MOOC

کشور فرانسه پلتفرم اختصاصی MOOC خود را دارد که نام آن FUN و معادل دانشگاه دیجیتال فرانسه است که بیش از 300 کلاس آنلاین، رایگان و آزاد برای عموم در آن ارائه می‌شود. حتی کلاس‌های انگلیسی نیز در آن پیدا خواهید کرد. بیش از 80 مؤسسۀ فرانسوی در این برنامه حضور دارند. حدود 50 رشتۀ آموزشی در این طرح ارائه می شود. در هر زمانی از سال ممکن است کلاس‌ها شروع شوند و زمان بازگشایی این دوره‌ها صرفاً ماه سپتامبر نیست.

کاتالوگ رشته‌های آنلاین مؤسسه‌های آموزش عالی فرانسه :

کاتالوگ «آموزش از راه دور من» به شما اجازه می‌دهد که به دنبال دوره‌های آنلاین با مدرک بگردید که 100 درصد به صورت اینترنتی یا به صورت ترکیبی (آنلاین و حضوری) برگزار می‌شوند. حدود 700 دوره با مدرک برای تمامی سطوح به زبان فرانسوی و انگلیسی در این قسمت وجود دارد.

مراحل عملی اقدام برای تحصیل در فرانسه

بیشتر بدانیم