مزایای زندگی دانشجویی

Étudiants
Pays concerné(s)
Iran

زندگی دانشجویی در فرانسه مزایای فراوانی دارد.

سلامت

در هر دانشگاه یک مرکز سلامت وجود دارد که با نام مرکز مراقبت‌های پیشگیرانۀ پزشکی و بهبود سلامت (SUMPPS)  شناخته می‌شود. تمامی دانشجویان می‌توانند به پزشکان این مرکز مراجعه و وضعیت سلامت کلی خود را بررسی کنند و در صورت نیاز از توصیه‌های کاربردی پزشکان بهره ببرند. در برخی موارد مثل غربالگری، واکسیناسیون، تغذیه و هم‌چنین مراقبت‌های روانی، معاینه رایگان است. هم‌چنین می‌توانید با خرید بیمه درمان تکمیلی، به طرز چشم‌گیری در هزینه‌های درمانی خود صرفه‌جویی کنید.

تفریحات

دانشجویان برای ورود به مکان‌های فرهنگی از تخفیفات ویژه‌ای برخوردارند. شما تنها با ارائۀ کارت دانشجویی خود می‌توانید از تخفیفات مختلف موزه‌ها، تئاترها و سینماها بهره‌مند شوید.

رفت‌وآمد

رفت‌وآمد در شهر یا بین شهرهای مختلف هزینۀ زیادی را شامل نمی‌شود. در شهرهای بزرگ، شرکت‌های حمل‌ونقل عمومی تخفیفات مناسب‌تری برای دانشجویان در نظر می‌گیرند. هم‌چنین با ارائۀ کارت جوانان شرکت ملی راه‌آهن (carte jeune de la SNCF) که مختص جوانان بین 18 تا 27 سال است استفاده از قطار بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهد شد.

رستوران

در صورتی که حتی بودجۀ بسیار کمی برای رستوران رفتن در اختیار دارید، باز هم می‌توانید درب یکی از 450 رستوران دانشگاهی فرانسه را باز کنید. فقط با پرداخت 3.30 یورو می‌توانید از یک وعده غذای کامل شامل پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر لذت ببرید. برای ورود به چنین رستوران‌هایی، ارائۀ کارت دانشجویی الزامی است. برخی از این رستوران‌ها حتی عصرها و آخرهفته‌ها نیز باز هستند.

کمک‌های اجتماعی

سه نوع تسهیلات از سمت صندوق حمایت خانوادگی (CAF) ارائه می‌شود که می‌توانند اجاره‌بهای شما را کاهش دهند : کمک‌ هزینۀ مسکن اجتماعی (ALS کمک‌هزینۀ مسکن شخصی (APL) و کمک‌هزینۀ مسکن خانوادگی (ALF). برای اطلاع از شرایط این کمک‌هزینه‌ها و طی کردن مراحل آن به صورت آزمایشی می‌توانید از طریق نشانی CAF اقدام کنید.

ورزش

شما در دانشگاه می‌توانید از طریق مرکز فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی دانشگاه (SUAPS) به انجام ورزش‌های مختلف بپردازید. تنها با یک بار پرداخت عضویت در آغاز سال تحصیلی می‌توانید به بیش از 60 رشتۀ ورزشی دسترسی داشته باشید. هم‌چنین می‌توانید به عنوان دانشجو از تخفیفات استخرهای عمومی، پیست‌های پاتیناژ و باشگاه‌ها بهره‌مند شوید.

سایت‌های مرجع برای تخفیفات دانشجویی :

    https://mes-aides.gouv.fr

    http://www.etudiant.gouv.fr

    http://www.jeunes.gouv.fr

 

مراحل عملی اقدام برای تحصیل در فرانسه

بیشتر بدانیم