تأیید و تمدید روادید

آنچه باید در مورد تمدید روادید بدانید.

تأیید روادید در بدو ورود

  • پس از سه ماه نخست اقامت، تأیید ویزا جهت سفر به خارج از فرانسه الزامی است.
  • در طول سه ماه نخست اقامت در فرانسه، شما با ویزای خود می‌توانید به صورت آزاد به خارج از فرانسه و سرتاسر دنیا سفر کنید و برای این کار نیازی به تأیید ویزا ندارید.
  • پس از سه ماه نخست اقامت، در صورتی که ویزای خود را تأیید نکرده باشید و قصد سفر به خارج از فرانسه را داشته باشید، برای بازگشت به فرانسه، باید درخواست ویزای جدید بدهید.

روند تأیید ویزای VLS_TS (ویزای بلندمدت با مجوز اقامت) کاملاً آنلاین انجام می‌گردد. شما به محض ورود به فرانسه باید ویزای خود را تأیید کنید. در روند تأیید، هیچ نیازی به حضور فیزیکی شما نیست. شما می‌توانید تمام مراحل را از راه دور، از منزل و از طریق رایانۀ شخصی خود انجام دهید. مهلت تأیید ویزا حداکثر سه ماه پس از ورود شما به خاک فرانسه خواهد بود. برای تأیید ویزا می‌توانید از این نشانی اقدام کنید:

https://administration-etrangers-en-france.interieur.gouv.fr

برای تأیید ویزای VLS_TS به این مدارک نیاز است :

  • نشانی الکترونیکی (ایمیل) معتبر
  • اطلاعات ویزا
  • تاریخ ورود به فرانسه
  • نشانی محل اقامت در فرانسه
  • کارت اعتباری جهت پرداخت آنلاین مالیات صدور مجوز اقامت

کارت اعتباری ندارید؟ می‌توانید از طریق دستگاه‌های مخصوص در دکه‌های سیگارفروشی، تمبر مالیاتی الکترونیکی خریداری کنید و هزینۀ آن را نقدی بپردازید.

از اسناد الکترونیکی خود به خوبی مراقبت کنید. تاریخ ثبت‌شده روی ویزا مدت اعتبار مجوز اقامت شما را نشان می‌دهد. شما با این مجوز می‌توانید به صورت آزاد به تمام کشورهای حوزۀ شنگن سفر کنید و تا 90 روز در هر کشور اقامت داشته باشید.

Image
Renouvellement de Visa

چطور می‌توان بعد از انقضای روادید VLS-TS تحصیلات خود را ادامه داد؟

اگر قصد دارید برای ادامۀ تحصیلات در فرانسه بمانید، اما مهلت اعتبار ویزای VLS-TS شما رو به اتمام است می‌توانید درخواست تمدید ویزای خود را نزد بخش‌داری مربوطه ارائه دهید. در این مرحله باید کارت اقامت چندساله را درخواست دهید. تمام این مراحل باید سه ماه پیش از انقضای ویزای VLS-TS انجام بگیرد.

کارت اقامت چندساله تحت شرایط ویژه به شما ارائه می‌شود و تا پایان دورۀ تحصیلی که در آن مشغول هستید اعتبار خواهد داشت. برای مثال، اگر سال اول کارشناسی را در فرانسه تمام کرده‌اید، با توجه به دورۀ سه سالۀ کارشناسی، می‌توانید از کارت اقامت چندساله با مدت اعتبار دو سال، یعنی تا پایان سال سوم کارشناسی، استفاده کنید. اگر مشغول تحصیل در یکی از مدارس عالی هستید، مجوز اقامت شما تا زمان دریافت مدرک تمدید خواهد شد.

مراحل عملی اقدام برای تحصیل در فرانسه

بیشتر بدانیم