پویندگی صنعتی و نوآوری به سبک فرانسوی

پویندگی صنعتی شرکت های بزرگ فرانسوی متکی بر نوآوری و تحقیقات است. اما درخشش کشور فرانسه در سایر نقاط دنیا بخاطر صنایع دستی بسیار با کیفیت آن نیز هست.

پویندگی صنعتی که به سرتاسر دنیا صادر می شود

فرانسه پنجمین قدرت اقتصادی دنیا است و ۳۱ شرکت فرانسوی در زمره ۵۰۰ شرکت قدرتمند جهان قرار دارند. گروه های صنعتی فرانسوی پرشماری در حوزه فعالیت خود پیشرو هستند و در تمام دنیا حضور دارند، برای مثال ایرباس، توتال، اورانژ، سنوفی، لورئآل، دنون و یا LVMH.

موفقیت نوآوری به سبک فرانسوی

در جمع ۱۰۰ شرکت نوآور جهان، فرانسه بهترین وضعیت را در میان کشور های اروپایی دارد. ۷۱ قطب رقابتی در فرانسه که اکوسیستمی جذاب می سازند، آزمایشگاه ها، دانشگاه ها، استارت آپ ها و شرکت های بزرگ را گرد هم می آورد. France Tech که بیش از ۲۰۰ میلیون یورو سرمایه دارد، از توسعه شرکت های دیجیتالی حمایت و جوانان مستعد را جذب می کند.

مفتخریم که ۶۳ جایزه نوبل به محققان فرانسوی اعطا شده است. ۱۶ ریاضیدان فرانسوی مدال فیلدز را دریافت کرده اند. فرانسه همچنین در جایگاه ششم بیشترین تعداد حق امتیاز ثبت شده در جهان قرار دارد.

صنایع دستی درجه یک و بسیار متنوع

کشور فرانسه با بیش از ۴۰۰۰۰ کارگاه و ۱۰۰۰۰۰ هنرمند، برای بسیاری از حوزه های صنایع دستی بویژه هنرهای ظریفی همچون جواهرسازی، دوخت سطح بالا، کریستال سازی و معماری، مرجعی بین المللی به شمار می رود. بعلاوه، نوآوری صنعتی از طریق طراحی نیز به شکل ویژه در فرانسه توسعه یافته است.

 

مراحل عملی اقدام برای تحصیل در فرانسه

بیشتر بدانیم